Via rustige wegen naar het wilde narcissenparadijs (ca. 22 km)

Het vertrekpunt
B & B La Petite Roer, Rue du Coin du Bois 4, Sourbrodt. Parkeren op de Rue de Bosfange ca. 75 meter van de startplek.
Van eind november tot half maart is het verboden in de buurt van het startpunt op straat te parkeren i.v.m. sneeuwschuiven. Er is wel voldoende P-plaats op zo'n 700 meter afstand bij de kerk van Sourbrodt.

Dichtst bijgelegen snelweg: A27 - Afslag 10 Francorchamps

Het parcours
Tijdens het eerste deel van de wandeling loop je vooral over rustige asfaltwegen met fraaie uitzichten rondom. Na een kilometer of tien kom je in het dal van de Warche waar in het goede seizoen massaal de narcissen in bloei staan. De terugweg gaat voor een groot deel over de Vennbahn
De zwaarte
Deze wandeling is gezien de afstand voor de wat meer ervaren wandelaar
Kaart van de wandelomgeving

Routebeschrijving:

1. Met je rug naar het B&B sla je R.A. een halfverhard pad in. Na ca. 700 meter passeer je het bord ‘gemeentebos van Waimes’. Je komt bij een grazige Y-splitsing. Hier sla je R.A. Je negeert een pad naar links.
  2. Op een grote T- splitsing sla je R.A. Op een kruispunt wandel je R.D. Verderop wordt het pad een asfaltweg en na een tiental meters sla je L.A. en steek je de (voormalige) spoorbaan over.
  3. Je wandelt de Rue de la Croix Marquet in en slaat vrijwel meteen het eerste weggetje naar links in. Je wandelt nu Sourbrodt uit. Je slaat schuin R.A. het halfverharde pad in. Verderop sla je het eerste graspad R.A. in en je loopt naar de bosrand. Voor het bos buigt het pad naar rechts.
  4. Aan het eind van het pad steek je de drukke N647 over en sla je schuin naar links de asfaltweg in. Meteen hierna neem je de eerste weg naar rechts (naar La Fagnarde). De eerstvolgende weg naar rechts negeer je.
  5. Sla vlak vóór Vennbahn L.A. een graspad in en wandel bij de asfaltweg R.D. Bij een splitsing wandel je R.D. een halfverhard pad op. Let op! Sla verderop het eerste onverharde smalle paadje naar rechts in.
  6. Loop onder de Vennbahn door en negeer vervolgens een zijpad naar rechts. Op een grote splitsing steek je R.D. de brug over de Warche over. Sla de eerste asfaltweg L.A. in. Je stijgt nu langzaam naar het dorp Weywertz.
  7. Je wandelt het dorp binnen en negeert allerlei zijstraten tot je op een grote T- splitsing na de kerk komt. Hier sla je R.A. en negeer je weer de zijstraten tot je bij een splitsing met op de hoek een pizzeria en café ‘Zur alte Linde’ komt. Hier sla je L.A.
  8. Opnieuw negeer je alle zijstraten tot aan een T- splitsing. Hier sla je R.A. (In der Hattenbach). Sla de tweede weg L.A. in en wandel onder de Vennbahn door. Je verlaat nu Weywertz.
  9. Op een splitsing wandel je R.D. en je gaat wat stijgen. Bij een Y- splitsing van asfaltwegen houd je rechts aan. Na een flinke bocht naar links wordt de weg halfverhard. Op een Y-splitsing houd je links aan en ga je afdalen.
  10. Op een volgende splitsing sla je L.A. en steek je het riviertje over. Sla het eerste halfverharde pad scherp naar links in (Warche tour). Langs dit pad zie je in het goede seizoen de wilde narcissen. Op een Y- splitsing met een vangrail wat hoger voor je sla je L.A.
  11. Je volgt de brede asfaltweg naar links. Verderop wandel je Weywertz weer binnen. Sla vlak vóór de Vennbahn R.A. en loop even verderop naar rechts de Vennbahn op. Na een weg overgestoken te zijn wandel je verder R.D. over de Vennbahn.
  12. Tot je bij een infobord een klein paadje schuin links naar beneden in kunt. Beneden sla je bij de Warche L.A. Halverwege een stukje donker bos sla je een klein paadje links naar beneden in (Warche tour). Je volgt dit soms wat moeilijk zichtbaar paadje door het bos.
  13. Bij de brug over de Warche sla je R.A. de asfaltweg in die rechts van de schuilhut loopt. Iets verder wandel je naar links de Vennbahn weer op. Waar je een weg kruist blijf je R.D. de Vennbahn volgen (Sourbrodt 2,3 km).
  14. Je steekt nog een paar keer een weg over en je passeert houtloodsen, maar je blijft de Vennbahn volgen tot een grote kruising met rechts een hotel. Hier verlaat je de Vennbahn en sla je L.A.
  15. Op een y- splitsing bij een school sla je R.A. Op de volgende Y- splitsing (met kruisbeeld) houd je links aan (Rue Sainte Apolinne). Op de T- splitsing wandel je R.A. Je negeert zijwegen en steekt verderop de Roer over. Neem de eerste weg R.A. en je bent weer op het punt waar je begonnen bent.