Kabbelend naar het eind (ca. 22 km )

Het vertrekpunt
B & B La Petite Roer, Rue du Coin du Bois 4, Sourbrodt. Parkeren op de Rue de Bosfange ca. 75 meter van de startplek.
Van eind november tot half maart is het verboden in de buurt van het startpunt op straat te parkeren i.v.m. sneeuwschuiven. Er is wel voldoende P-plaats op zo'n 700 meter afstand bij de kerk van Sourbrodt.

Dichtst bijgelegen snelweg: A27 - Afslag 10 Francorchamps

Het parcours
In het begin loop je door redelijk vlak open gebied naar Reinhardstein. Na een bezoek aan het kasteel daal je stevig af en volg je een tijd het dal van de Warche. Bij Beverc verlaat je de Warche en moet je flink stijgen om bij Ferme Libert te komen. Vanaf hier volg je het prachtige dal van de Trs Marets. Voor je in Hockai aankomt passeer je eerst nog een stukje veengebied.

De wandeling is geschikt voor honden.
De zwaarte
Deze wandeling is gezien de afstand voor de wat meer ervaren wandelaar
Kaart van de wandelomgeving

Routebeschrijving:

bullet

KAARTJE 1: Met je rug naar de B & B staande sla je L.A. Op de T-splitsing sla je weer L.A. Na de brug over de Petite Roer sla je R.A. Je passeert (rechts) een vijver en blijft de weg vervolgen tot je weer op een T-splitsing komt. Hier sla je L.A.

Je komt uit bij de N676, die je oversteekt en je slaat het weggetje R.A. met het verbodsbord voor 5 ton in. Neem hierna de eerste weg L.A. en al snel de eerste weg R.A. Op een T-splitsing sla je L.A. Bij huisnr. 14 sla je R.A. de Rue des Retons in.Verderop loop je met de bocht mee naar links.

Op een kruising wandel je R.D. de Rue de la Dime in ?. Bij een Y-splitsing sla je R.A. de Ruelles des Duhons in. Op het eind sla je R.A. en gelijk weer L.A. (richting Reinhardstein). De weg slingert wat en verderop passeer je een kapel. Je loopt helemaal door tot het toegangshek van het kasteel (dat je eventueel kunt bezoeken) .

bullet

Vlak vr het toegangshek neem je het stijgende paadje naar rechts. Je slaat het eerste weer dalende paadje naar links in (gemarkeerd met het rood/witte GR-teken) en loopt helemaal door tot een T-splitsing bij het riviertje de Warche.

Hier sla je R.A. en je volgt de oever van het riviertje tot een bruggetje (over het zijriviertje de Bayehon) ? Sla hier L.A. en vervolg het pad zon 4,5 kilomer langs de oever van de Warche.

KAARTJE 2. Je passeert een enorme steengroeve en komt uiteindelijk bij camping Le Moulin uit. Hier blijf je de weg vervolgen (maar je verlaat de Warche) tot de drukke N68 bij Beverc.

bullet

Je steekt de N68 over en loopt R.D. langs een kapel de Route de la Ferme Libert in. Je krijgt nu een flinke stijging te gaan. Op een Y-splitsing sla je L.A en mag je nog wat steviger stijgen. Op een T-splitsing ga je L.A en je stijgt alsmaar verder. Loop helemaal door tot Ferme Libert (waar je eventueel kunt pauzeren en bijkomen van de stijging) .

Ter hoogte van de speeltuin langs de weg die je omhoog bent gekomen sla je een halfverhard pad richting de Trs Marets in. Vanaf hier hou je helemaal tot Hockai de rood/witte GR markering aan verder in de beschrijving alleen aangeduid met GR.

Negeer de eerste kruising en blijf het hoofdpad volgen. Bij een grote kruising sla je L.A. (GR). Dit pad volg je helemaal tot het bruggetje over de Trs Marets �. Kijk onderweg even rechts naar achteren voor een prachtig uitzicht.

bullet

Steek het bruggetje over en sla L.A. Je blijft dit fraaie pad (GR) een hele tijd volgen. Verderop stijg je sneller dan het riviertje dat dan door een steeds dieper wordende kloof stroomt. Op een gegeven moment wijkt het pad van het riviertje af.

Let op! Bijna aan het eind van een weitje (rechts) sla je L.A. een smal paadje in �en steek je vrijwel meteen een bruggetje over. Op een T-splitsing na ca. 50 meter sla je L.A. Je blijft dit pad (GR) een tijdje volgen. Na een paar honderd meter komt het riviertje er weer bij.

Bij een picknickbank sla je een smal paadje naar links in (GR). Wat verderop steek je R.D. een halfverharde weg over en loop je verder over het kleine paadje. Let op de rood/wit markering, want het paadje is niet overal goed zichtbaar. Je loopt door tot de asfaltweg bij een brug�.

bullet

Je steekt de weg over en slaat aan de overkant bij de P-plaats met infobord het brede bospad in.

KAARTJE 3. Voor een slagboom sla je een smal paadje naar links in. Een stuk verderop krijg je een lang plankenpaadje. Op een T-splitsing na het plankenpaadje sla je L.A. en steek je een bruggetje over (GR).

Als snel krijg je weer een lang plankenpaadje. Bij een infobord �(waar de kluizenaar Negus zijn hutje heeft gehad) sla je L.A. Je krijgt weer een plankenpaadje met op het eind een omgevallen boom. Hier moet je even omheen.

bullet

Na de omgevallen boom sla je R.A. en volg je het pad (GR) langs de bosrand tot aan een open stuk. Hier wandel je R.D. en je passeert 2x een hochsitz (de eerste van metaal, de tweede van hout). Op een kruising met schuin rechts op de hoek een grote steen sla je L.A.

Bij een volgende kruising sla je R.A. (GR) en je loopt door tot je bij de Six Htres komt �. Even verder sla je op een T-splitsing L.A (GR 573). Je volgt dit pad langs de bosrand een flink stuk tot op een grote kruising met (rechts) een slagboom. Hier wandel je R.D.

Op een splitsing met een grote kei (rechts) sla je L.A een smal pad in (GR). Dit pad blijf je helemaal volgen tot je op de asfaltweg naar Hockai komt. (Let op! Hou de markeringen in d gaten, want het paadje is niet overal goed zichtbaar en is op bepaalde plaatsen wat avontuurlijk)

bullet

Bij de asfaltweg sla je R.A. richting het centrum van Hockai. Na een bijna haakse bocht naar links kom je al snel bij het kerkje van Hockai aan. Hier sla je  R.A. en na de brug over de Ravel ga je L.A en na zon 100 meter ben je bij Le Randonneur.