Even buurten in Barvaux - ca. 19 km

Coördinaten Somme - Leuze: 50° 20' 12" N, 5° 22' 1" E

Dichtst bijgelegen snelweg: A3 - Afslag 29 Waremmen

Het parcours
De route loopt grotendeels over halfverharde weggetjes en bospaadjes, die hier en daar modderig kunnen zijn. In Barvaux zou je even van de route afkunnen wijken om het dorp te bekijken. Bij Ramézee wandel je langs de rand van een prachtig langgoed.

De wandeling is geschikt voor honden.
De zwaarte
De wandeling is voor iedereen die goed ter been is zonder problemen te lopen
Kaart van de wandelomgeving

Routebeschrijving:

Vanaf Ferme de Leuze tot aan het ‘kasteeltje’ in Somal is de route gemarkeerd met een geel liggend blokje.
Direct na de hoofdpoort van het ‘kasteeltje’ ga je naar links en volg je de markering met een geel ruitje.
Na een doorwaadbare plaats (via de P-plaats rechts houd je droge voeten) komt er een markering met een rood ruitje bij (02) en deze blijf je voorlopig volgen.
Bij Bosseret (07) verlaat je de markering met het rode ruitje.

Met het kaartje en de herkenningspunten zou de wandeling probleemloos gelopen moeten kunnen worden.

Enkele herkenningspunten op het printbare kaartje:

01. Hier staat een grote varkensboerderij en sla je rechts af.

02. Doorwaadbare plaats en paar honderd meter verderop liggen bomen over het pad. Links hiervan is een smal paadje ontstaan. Dat loop je in. Het gaat langzaam iets stijgen. Vrijwel boven maakt het pad een bocht naar links en loop je langs een bosrand. Verderop zie je hoger wat huizen liggen. Nog voor deze huizen neem je een paadje naar rechts  en loop je naar boven. Let op: Iets verder staat links van het pad een paal met de rode en gele markering. Bij deze paal sla je naar links het kleine sterk stijgende paadje in.  Je komt op een stuk met jonge aanplant (beschermd door witte buizen).  Hier ga je naar rechts en loop je min of meer langs de rand van de aanplant richting bos. Ca. 25 meter in het bos kom je op een vage t-splitsing. Je slaat links af en volgt het wat vage pad door het bos. Wat verderop bij een splitsing kies je voor rechts en loop je richting bosrand. Hier vind je weer de markering. Je slaat links af.

03. Bij de kerk van Failon sla je links af. Er staat ook een rode markering naar rechts, maar die moet je dus niet volgen.

04. Op dit punt staat een wandelpaal ‘met een verhaal’ en hier sla je links af.

05. Op dit punt staat ook een rode markering rechtdoor richting de kerk van het dorp. Die volg je niet maar je slaat linksaf en volgt de gemarkeerde dalende weg.

06. Op dit punt staat links een roze theehuisje. Je slaat hier het met een rood ruitje gemarkeerde pad naar rechts in. Er gaat ook een rode markering rechtdoor.

07. Op dit punt verlaat je de markering met het rode ruitje.